سرخط خبرها
در جلسه شورای اجتماعی محله ارشاد پیشنهاد شد

برنامه‌های فرهنگی در پارک‌ها برگزار می‌شود

  • کد خبر: ۳۱۰۷۹
  • ۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۵
برنامه‌های فرهنگی در پارک‌ها برگزار می‌شود
جلسه شورای اجتماعی محله ارشاد با دستورکار بررسی فضای سبز محله در سرای محله بوستان جامی برگزار شد.

زمانی/ شهرآرانیوز_ کارشناس فضای سبز منطقه در این جلسه اظهار کرد: مشکلی که در ۵۱۲ دستگاه و ۶۰۰ دستگاه وجود دارد، نظافت معابر آن است. نگهداری فضای سبز به عهده اداره فضای سبز و نگهداری معابر به عهده خدمات‌شهری است. این موضوع با مشکلاتی همراه است و ضرورت دارد هردو به عهده فضای سبز باشد.
علیرضا تابعی افزود: در منطقه زمین بزرگی برای تعبیه فضای بازی وجود ندارد. در پارک پیام نیز مشکلی برای ایجاد فضای بازی از سمت شهرداری وجود نداشت، اما همسایه‌ها از انجام آن ناراضی بودند و فضای بازی را مخل آسایش خود می‌دانستند. وی ادامه داد: گاهی اوقات وجود وسایل بازی در پارک‌های کوچک آسیب‌های بیشتری دارد و جمع‌آوری آن بهتر از نصب آن است.
تابعی خاطرنشان کرد: برای رفع نواقص، پیمانکار جداگانه‌ای در نظر گرفته شده است. در این راستا به بازپیرایی، ایمنی و روشنایی توجه شده است.
وی افزود: اعضای شورای اجتماعی محله بهتر می‌توانند مطالبه‌گر درخواست‌های مردمی باشند. بر این اساس برنامه‌های مختلفی می‌توان برگزار کرد که البته به بافت پیر و جوان محله و همچنین خلاقیت در شورای اجتماعی محل بستگی دارد. تابعی در ادامه بیان کرد: پیوست فرهنگی اهمیت زیادی دارد و بخش فرهنگی اگر بتواند با سازمان‌های مردم‌نهاد ارتباط برقرار کند، خوب خواهد شد و از آن طریق می‌توان برنامه‌های مختلفی برگزار کرد.
علی برادران‌راد، کارشناس فضای سبز منطقه، نیز در این جلسه ابراز کرد: به‌طور معمول ساکنان مجاور پارک‌ها به دلیل ایجاد آلودگی صوتی از راه‌اندازی زمین بازی رضایت ندارند و به همین دلیل به‌واسطه بخش فرهنگی و ارائه برنامه‌ها و طرح‌های مختلف می‌توان فضای دل‌نشینی برای ساکنان ایجاد کرد. وی افزود: در ۵۱۲ دستگاه و ۶۰۰ دستگاه پایه‌چراغ‌های جدیدی نصب شده است و مبلمان پارکی شامل سطل‌های زباله، نیمکت‌ها و... نیز تعویض شده‌اند. از آنجا که وجود پارک و فضای سبز موجب شادابی می‌شود، گل‌آرایی و بازپیرایی در این ۲ محدوده هم انجام می‌شود.
برادران‌راد یادآور شد: در هر زمینه‌ای حتی نظافت پارک‌ها می‌توان فرهنگ‌سازی کرد. برگزاری برنامه‌های مختلف در پارک‌ها نیز به گرد هم آمدن خانواده‌ها کمک می‌کند و ناخودآگاه از رفت‌وآمد خلاف‌کاران و معتادان کاسته خواهد شد. محمد صدر، کارشناس شورا‌های اجتماعی محلات منطقه، هم با اشاره به لزوم برقراری امنیت در پارک‌ها گفت: وجود نگهبان در پارک‌ها خوب است. بعضی از رفتار‌ها امنیت پارک را به خطر می‌اندازد و ضرورت دارد که در بوستان‌های نسبتا بزرگ یک نگهبان در نظر گرفته شود.
رئیس شورای اجتماعی محله ارشاد نیز در ادامه بیان کرد: دوگانگی در فضای ۵۱۲ دستگاه و ۶۰۰ دستگاه مشکلاتی را به وجود آورده است. پیمانکار معابر را جارو می‌کند و در فضای سبز می‌ریزد و نیروی فضای سبز نیز زباله را جمع‌آوری می‌کند و در معابر می‌ریزد. در نتیجه زباله جمع‌‎آوری نمی‌شود، بلکه در یک فضا جابه‌جا می‌شود.
یاسر سلطانی ادامه داد: در فضای سبز ۵۱۲ دستگاه معتادانی حضور دارند و همچنین بعضی از چراغ‌های محدوده سوخته یا سیم آن قطع شده است؛ بنابراین نیاز به ترمیم دارد. معابر در محدوده ۶۰۰ دستگاه نیز کثیف است. ضمن اینکه نگهداری فضای سبز نیز از کیفیت خوبی برخوردار نیست.
وی خاطرنشان کرد: مکان‌هایی مانند پارک پیام برای تعبیه فضای بازی وجود دارد، اما همسایه‌های مجاور آن از ایجاد چنین فضایی رضایت ندارند.
سلطانی افزود: می‌توان از فضای سبز موجود استفاده مثبت کرد. اگر در فضای سبز محله جاذبه‌هایی ایجاد شود، تجمع‌های خانوادگی نیز افزایش خواهد یافت و در نتیجه ورود معتادان نیز کاهش خواهد یافت.
رئیس شورای اجتماعی محله ارشاد توضیح داد: بار‌ها مشاهده شده است که رانندگان، خودرو‌های خود را در چمن پارک کرده‌اند. علاوه بر این، وقتی معبری برای ورود موتورسیکلت‌ها در پارک وجود دارد، به‌طور قطع باید شاهد رفت‌و‌آمد موتورسیکلت‌ها در پارک بود.
وی ادامه داد: در گذشته در ۶۰۰ دستگاه برنامه‌های مختلفی برگزار می‌شد، اما کودکان به خیابان می‌رفتند و این موضوع خطرآفرین بود و مشکلاتی مانند تصادف به همراه داشت. اکنون این مشکل رفع شده است، اما با مسئله کرونا رو‌به‌رو هستیم و نمی‌توان برنامه‌ای برگزار کرد.
فاطمه حصاری، دیگر نماینده این شورای اجتماعی محله، گفت: در شرایط رویارویی کشور با ویروس کرونا در بعضی از نانوایی‌ها و سوپرمارکت‌ها در محل به حق شهروندان احترام گذاشته نمی‌شود. ضمن اینکه شهروندان هم دلشان برای خودشان نمی‌سوزد و به هیچ عنوان فاصله‌گذاری اجتماعی رعایت نمی‌شود.
آرش اسلامی، دیگر نماینده ساکنان، ادامه داد: در منطقه‌ای با وسعت زیاد کودکان نیاز به بازی کردن دارند و اگر فضای بازی برای آن‌ها در محلات در نظر گرفته نشود، چگونه می‌توانند انرژی خود را تخلیه کنند.
حصاری تأکید کرد: اعضای شورای اجتماعی محلات باید با مردم ارتباط داشته باشند و ما می‌توانیم از طریق یک بنر اطلاع‌رسانی، شماره تلفنی در اختیار اهالی محل قرار دهیم تا از این طریق مشکلاتشان را بیان کنند. وی ادامه داد: در این راستا می‌توان مراکز مهم موجود در محل مانند مساجد، مراکز خرید و... را به مردم معرفی کرد تا این‌گونه رضایت آن‌ها نیز کسب شود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->